任天堂・宮本茂氏「任天堂にとってE3は"新しいこと"を発表する場」 コアゲーマー向け任天堂タイトルは別の場で発表か


Meet the man behind the Wii - On the Level- msnbc.com

For a very long time, E3 was an event where — and certainly Nintendo included — catered specifically to the core gamer. Now we look at more … an opportunity for us to introduce new concepts and new types of play that we intend to bring to the broader audience, particularly because of the media that gathers at E3 now.

長い間、E3は特にコアゲーマーのためのイベントだったでしょう(任天堂を含めて)。今私たちはE3を、より幅広い観客とマスコミを呼び寄せる"新しい概念や新ジャンル"を紹介する場だと考えている。

So while attending an E3 event like this, they might be given the impression that Nintendo is no longer focusing on the games that appeal to the core gamer, in fact we’re still working on many of those titles, but it’s just not the type of event where we’ll be showcasing that anymore.

だから、E3が開催されている間、彼らコアゲーマーは「任天堂はもはやコアゲーマー向けゲームに注目していないんだ」という印象を与えられたかもしれない。実は私たちはまだそういったゲームをまだ数多く開発しているのに。しかし、もはやE3はそういう(コアゲーマー向けゲームをアピールするような)場ではないのです。


8月にはGDCがありますし、10月にはTGSがあります。
任天堂は今回もTGSには出展しないと思われますが、
その前後に自社だけでカンファレンスを開催することが多いです。


ゼルダ新作やピクミンなど、E3直前には
コアゲーマー向けタイトルが発表されるのではないかと
あちこちで噂されていましたが、
Wii Music」「Wii Sports Resort」といった
カジュアルゲーマー向けばかりが発表されました。